De grote steden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rob Dieleman - WaarBenJij.nu De grote steden - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rob Dieleman - WaarBenJij.nu

De grote steden

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 December 2014 | Verenigde Staten, New York

Charleston. Op aanraden van Frank Metsemakers (neef van Giel) hebben we een bezoek gebracht aan Charleston. We kunnen meedelen dat dit een absolute aanrader is. Omdat we het zo mooi vonden, hebben we er twee dagen van gemaakt. Op de eerste dag zijn we naar een vliegdekschip en het fort waar de Amerikaanse burgeroorlog begonnen is geweest. De tweede dag gingen we de stad in. Niet zo veel lichtjes als Las Vegas, minder kroegen dan Nashville en geen musea van bekende muziekpersonen, maar wat een prachtige stad. Grote koloniale huizen omringd door veel groen. Je proeft hier de historie van koloniaal Amerika.
Washington. Na het koloniale, volgde erna het presidentiële gedeelte. Indrukwekkende gebouwen. Alles is breed in Washington, niet hoog maar breed. En veel pilaren, het leek wel Athene. Omdat veel musea gratis zijn en die dingen net zo groot zijn als compleet Eindhoven binnenstad hadden we drie dagen nodig om twee musea allebei nog niet half te zien. Dat komt ook mede doordat we de eerste dag de camera waren vergeten en dus dezelfde route langs het Washington Monument, het Witte Huis en nog wat memorials over moesten doen. Hier gingen we dus wederom de fout in met plannen.
Baltimore. Precies tien minuten geweest.
Philadelphia. Giel wilde heel graag naar de trappen van Rocky in Philadelphia. We hadden een campground uitgezocht dicht bij de binnenstad. Toen we aankwamen op de betonnen parkeerplaats met wateraansluiting (waar overigens niemand aanwezig was om ons in te checken of iets). besloten we snel iets anders te zoeken. Onze navigatie is echter niet zo goed in het vinden van campgrounds in Philadelphia. Na twee pogingen gaven we het op en zijn we doorgereden naar een camping verderop in Pennsylvania. Een ritje waar we 's morgens drie uur voor ingecalculeerd hadden, duurde uiteindelijk zo'n elf uur en de trappen van Rocky hebben we nog steeds alleen in de film gezien. Op Christmas Eve hebben we de camper (eindelijk) ingeleverd.
New York. We zijn gearriveerd in New York. Kerstavond hebben we gevierd bij een Duits restaurant en wat Ierse pubs in Queens. Eerste Kerstdag hebben we eigenlijk alles al gezien, maar gelukkig hebben we nog acht dagen om alles nog een keer te bekijken.

• 27 December 2014 - 14:25

Theomariandieleman:

Fijn die literaire hoogstandjes maar je moeder en ik zijn visueel ingesteld. Wij willen foto's zien van the Big Apple.

• 28 December 2014 - 08:52

Petra Raijmakers:

Fotos hoop ik zeker ook nog n keer te zien, fotoavond voor Miesjegroep misschien?!?(Ikgeef me al op.)
    Leuk om weer iets te lezen van jullie avonturen.
    Steden kijken is ook n avontuur, ze kunnen wel erg verschillend zijn.
    Nu nog New York.Ben benieuwd, ik wacht wel weer op n volgend verslag.
    Groetjes.