Muziekkennis opvijzelen - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Rob Dieleman - WaarBenJij.nu Muziekkennis opvijzelen - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Rob Dieleman - WaarBenJij.nu

Muziekkennis opvijzelen

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 December 2014 | Verenigde Staten, Charleston

Zo, onze muziekkennis is weer op peil. Na het bezoek aan de grootste muzieklegende aller tijden op Graceland, zijn we de dag erna in het museum geweest van een van onze favorieten: Johnny Cash. Maar allereerst terugkomend op Graceland. Het hele huis van de King is nog in originele staat te bewonderen, evenals zijn vliegtuigen en auto's (en zijn John Deere tractor). Er werd ons van tevoren gezegd dat het altijd stervensdruk is in Graceland, maar met het nodige ellebogenwerk en wat kopstoten van een niet nader te noemen persoon is het ons toch gelukt overal rustig naar te kijken (net als de ongeveer 7 andere mensen die die dag aanwezig waren). De dag erna was Nashville aan de beurt. Na het museum van The Man in Black zijn we nog even na gaan genieten op Broadway (niet die ene, maar een andere). De straat staat bekend om zijn barretjes met live-countrymuziek. Na een prima bar uitgekozen te hebben, hebben we de hele avond genoten van klassiekers als: the boys 'round here, I walk the line en nog wat plaatjes over bier en tractors. Om wat te ontnuchteren zijn we de volgende dag naar de Jack Daniel's brouwerij geweest. Een prima rondleiding gevolgd door wat proeven op het einde. Na wat dagen reizen kwamen we erachter dat we tijd over hebben. Wij snappen zelf ook nog steeds niet hoe dat kan, maar onze planner krijgt promotie. Vanwege het tijdsoverschot hebben we gisteren (dinsdag) besloten nog een uitstapje naar het warme zuiden te maken. Momenteel bivakkeren we in Charleston en gaan we vandaag naar een fort uit de burgeroorlog kijken. Hierna komen nog Washington en Philadelphia, maar dus eerst wat historie snuiven!

• 17 December 2014 - 17:32

Petra Raijmakers:

MOOI!!
    Ben jaloers op wat jullie van Johnny Cash gezien en gehoord hebben.( Och, ik zet maar weer eens n cd van hem op. )
    Jongens geniet geniet van het mooie Amerika.
    Groetjes.

• 21 December 2014 - 21:39

Elsa:

Hi boys wat geweldig wat jullie allemaal zien, Nico heeft nog
    heel veel langspeelplaten van Elvis en nog 1 van Johnny Cash
    wat vonden jullie eigenlijk van Graceland was t niet kitscherig?
    En dat jullie naar Charleston gaan super naar t museum van de
    Burgeroorlog, daar heb ik diverse boeken van gelezen (verwerkt in
    n roman haha) ik ken mensen die jaloers op jullie zijn Lucas
    Ik ook wel zeker wat betreft San Francisco Las Vegas Graceland
    Philadelphia Washington en natuurlijk New York geniet ervan en
    nog heel erg bedankt voor de mooie foto's per app
    groetjes en Hoije